« na kalendář

sobota 2. srpna 2014

Posázaví s Jardigem...

Tentokrát pro nás připravil trasu napříč Posázavím Jardig. Nakonec jsme ale díky počasí museli trasu značně redukovat. Zbytek holt necháme "na yindy" chichichi chichichi chichichi.

Fotky:

teploty se šplhaly nad 30° C a bylo jak v prádelně. Z avizovaných bouřek ale nebylo vůbec nic.
v 8:15 na Hlaváku u pokladen. Odjezd vlakem v 8:37, kde se nás sešlo 7 = Jirka, Filip, Hanka, Květa, Roman, Ryann a já. V Měcholupech přistoupila Dita a o stanicí dál ještě Luky.
v 9:15 na nádraží v Mirošovicích, kde se přidala Iva, Jardig a Roman. A na Loretě se na kousek cesty přidal Mamut.
mapa
Dneska byla zcela nebývalá snůška defektů:
  • Květa - ta ale měla dotažení klik domluveno s Jardigem.
  • Filip - po vystoupení z vlaku měl prázdné zadní kolo. Byl to natržený ventilek, takže výměna. Akorát jsme mu museli do trekového kola nacpat mtb dušičku, protože jiná nebyla. Ale prošlo to chichichi.
  • Hanka - nebrzdila, takže jí Jardig vyměnil lanko.
  • Ryann - také si ztěžovala na povolenou brzdu. Tu opravil Roman
  • Roman - dvakrát proseklá zadní duše. Zkusili jsme pěnu a pak nezbylo než duši vyměnit.
  • Zkrátka vypadalo to, že "kdo neměl defekt, ten jako by nebyl". Ale z Nespek se ta defektová vlna už naštěstí zklidnila. Taky to byla úleva, protože náhradní dušičky už skoro došly chichichi.
A s trasou bylo také nějak víc zmatků než je obvyklé:
  • hned na začátku jsme si bloudli - Jardig nějak nepochopil, že na něj čekáme, aby nám řekl, kudy dál, ale myslel, že odbočujeme. Až na můj dotaz: "dneska nejedem tou hezkou cyklo do Lomnice", se zarazil s tím, že netuší, že je vedoucí. Tak jsme se holt vrátili zpět a Jardig se ujal se konečně ujal vedení chichichi.
  • v Dolní Lomnici jsem vyrazila po červené přesně tak, jak měl Jardig uvedené v mapě. Je fakt, že jsem zaslechla nějaké poznámky o modré, ale brala jsem to jen jako "ftípek na zmatení nepřítele". Až večer doma, po důkladném studiu mapy, jsem pochopila, proč mi tu modrou Jardig otloukal celý den o hlavu. Tak se, Jardo, dodatečně omlouvám, ale tentokrát jsem v tom fakt nevinně. Držela jsem se přesně tebou stanovené trasy...
  • Loreta - kaple byla, bohužel, zavřená, takže jsme si jen odpočinuli a jelo se dál. Tady měl Jardig tendence zkrátit trasu rovnou do Nespek, ale to jsme odmítli. Dodrželi jsme všechno tak, jak bylo naplánováno.
  • "...houby, HOUby, HOUBY! Malý, velký, tlustý, tenký..." - jo, jo, rostly a docela dost. Stačilo se jen pořádně koukat kolem cesty a byla jich brašna.
  • cesty lesem, kudy nás Jardig vodil, byly sice dost kamenité, ale jsem velmi ráda, že jsme měli možnost je projet. Už jsem na ně několikrát koukala, ale neměla jsem odvahu se po nich vydat. Takže Jardo, za mě moc díky, že už vím chichichi.
  • Nespeky - v podstatě jediná možnost, kde dát obídek. Pravda, obsluha byla trošku zmatečná, ale nakonec jsme se všichni najedli a bylo to výborné. Navíc přes ulici točili zmrzlinu a měli i frappé, tak jsme to tentokrát zvládli i s cukrárnou chichichi. V Nespekách se odpojila Dita s Ryann, které se zajely vykoupat a pak jely do Týnce na vlak. Ditě tohle vedro vůbec nedělalo dobře.
  • díky vedru jsme také další Jardigovu trasu přehodnotili. Posázavské lesy nám neutečou a v tomhle počasí se honit po kopcích byl zkrátka nesmysl. Takže jsme dali klasiku podél Sázavy na Zbořený Kostelec. Po obědě móooc příjemná cesta.
  • Ve Zbořeném Kostelci se odpojil Mamut a my ostatní vystoupali po silnici údolím Kamenice do Kamenice. Tady jsme dost dlouho čekali na Jardiga, ale nakonec přece jenom přijel. Ještě jednou mi připomenul "modrou" chichichi a pak se s Romanem také odpojil, protože museli pro auto do Mirošovic.
  • no a náš zbytek to vzal na Kostelec u křížků, pak na Sulice a Horní Jirčany a odtud se mi podařilo trefit cestu na Kocandu. Tady jsme udělali poslední pauzičku u obchodu a pak jsme jeli po silnici rovnou do Hrnčíř.
  • na závěrečnou nás pozval Filip - někdo si jen umyl kolo a frčel na metro, ale kdo vydržel, dostal i nějakou tu dobrůtku z grilu. Byla to příjemná tečka a s grilovaným hermelínem v bříšku se mi do toho mého kopce šlapalo móooc dobře. Filipe a Hanko díky. Jo a to kafe, to fakt nemělo chybu chichichi.
z Mirošovic na Opatov to dalo cca 50 km - v tom parném počasí to bylo víc než dost. Mě to pak dalo celkově cca 64,5 km.
Díky všem za velmi příjemnou společnost a zase někdy na kole chichichi.