« na kalendář

so 6.7.
Odjezd

Sobota 29. června 2013 - příjezd

na cestování příjemných 18 - 19° C a polojasno. Jen ale byly Tatry na dohled, chytli jsme pěknou přeháňku.
Praha - Pardubice - Olomouc - Makov - Poprad - Podlesok
  • 8:00 - startovní koláč a káva,
  • návrat pro pyžamo - jo, někdy se startovní káva vyplatí chichichi,
  • 10:30 - přeskupení v Pardubicích,
  • 11:00 - odjezd z Pardubic,
  • 14:45 - hranice ČR/Slovensko,
  • 18:15 - Podlesok.
z Prahy necelých 600 km.

Neděle 30. června 2013 - Suchá Belá

Nejznámější a nejnavštěvovanější úžina ve Slovenském ráji.

Roklina se nachází v severní části Slovenského ráje v blízkosti turistického centra Podlesok. Celou roklí protéká stejnojmenný potok, který pramení na vrcholu a vlévá se do Velkej Bielej vody, která je přítokem Hornádu. Rokle dlouhá přibližně 4 kilometry a je orientována severním směrem. Nejznámější vodopády jsou Okienkový vodopád a Korytový vodopád, které se nacházejí ve střední části úžiny. Suchá Belá je nejnavštěvovanější úžina v této oblasti, jak pro svou přístupnost, tak i pro vysokou koncentraci vodopádů a exponovaných míst na krátkém úseku. Pro její oblíbenost se při průchodu tvoří před žebříky a jinými pomůckami fronty. Před vlastním průchodem kolem vodopádů vede trasa mokrým korytem řeky. Průchod úžinou je povolen pouze proti toku potoka směrem vzhůru po zelené turistické trase.

podle rosniček měly být přeháňky, ale deštík nás zastihl až kolem páté odpoledne. Jinak bylo polojasno a teploty se šplhaly ke 20° C.
Slovenský ráj - Suchá Belá (pěšky)
  • pěší túry se neúčastnil Burísek, který dnes dělal chůvu Kubísovi.
  • podle mapy měl průchod trvat 2:00, nám trval 2,5 hodiny (11:00 - 13:30). Zkrátka jsme se trošku víc kochali a také jsme si dali svačinkovou pauzičku, abychom měli dost sil na zdolávání vodopádů po žebříkách chichichi.
  • nejexponovanějším místem byly, samozřejmě, vodopády, ale jak moje, tak i Burajdiny závratě je zvládly na jedničku chichichi.
  • trošku podpásovka od všech tištěných i virtuálních informačních zdrojů bylo, že první vodopády nejsou absolutně nikde uvedeny. Všude se mluví jen o Okienkovém a Korytovém vodopádě a pak o Bočném vodopádě, který je ale opravdu „bočný“, takže se kolem něj pouze prochází…
  • na vršku jsme si asi 30 min odpočinuli – je tedy fakt, že naše nohy byly trošku uťapané chichichi.
  • sestup po žluté a červené (Glacká cesta) nám trval 1,5 hodiny a bylo móooc příjemné, že jsme vyšli rovnou u hospody, kde jsme se mohli občerstvit chichichi.
  • a co s načatým večerem?!? No co asi... Zajeli jsme si trošku šopnout do Spišské Nové Vsi – bylo nutno načerpat trošku místních zásob chichichi.

Pondělí 1. července 2013

Spišská Nová ves, Sans-souci Iliašovce a romská osada (cyklo)

jasno a teploty přes 20° C km, zkrátka paráááááda chichichi.
  • dneska dělala Kubísovi chůvu Burajda, nám ostatním se podařilo vyjet krátce po půl desáté.
  • v Hrabušicích nás, resp. Mě, zaujal, resp. dění kolem něj – místní „italské“ obyvatelstvo uklízelo, až se z něj kouřilo. Resp. uklízely ženy, muži dohlíželi chichichi. Chtěla jsem si to vyfotit, ale ostatní účastníci výpravy pojali obavu o svůj život, takže mi bylo focení STRIKTNĚ zakázáno. Ach jo, to je pak dokumentace na prd...
  • cyklotrasa do Spišských Tomášovců byla polní cesta, která nesla vysoké známky nedávných dešťů. Nemůžu říct, že by mě za tuhle cestu všichni pochválili, ale pořád si myslím, že bylo lepší to bahno a občasná louže než úzká frekventovaná silnice. Satisfakcí budiž skutečnost, že jsem dnes oblékla sněhobílé sportovní šatičky, na kterých se cákance bahna móooc dobře vyjímaly chichichi.
  • ve Smižanech jsme dali zmrzlinu – pravou italskou. A musím říct, že byl nejen velký výběr, ale byla i výborná.
  • ještě jsme zajeli na náměstí údajně atypického tvaru, jak slibovaly infoservery. No, co k tomu říct... Bylo to zkrátka náměstí – pravda trochu nepravidelného tvaru, ale že by to bylo něco jó zvláštního, to říct nemůžu. Ale byla tu aspoň lékárna, kterou hledali pébéčka, takže zajížďka nakonec nebyla až tak úplně marná.
  • Spišská Nová Ves – zatím jsme jen projeli náměstí, vyhlédli jsme si, kde se později naobědváme, našli jsme ČTZ a vydali jsme se k dalšímu cíli dnešního dne – Sans-souci Iliašovce.
  • z náměstí jsme vyjeli podloubím, ale pro nás to bylo jak kdybychom překročili bludný kořen. Zakufrovali jsme hned na další křižovatce, ale nezajeli jsme si moc...
  • hned u další křižovatky se nás pokusili zabloudit pébéčko s Láďou – neodolali prudkému sjezdíku podél schodů… Blbý akorát bylo, že pb táhnul vozík s Vojtou, takže vysápnout se zpátky dalo trošku práci chichichi.
  • pak nás čekal pořádný výšlap. Stoupání sice nebylo dlouhé, za to bylo napříč přes vrstevnice a k tomu se ještě cesta neustále zužovala, takže během chvíle byl z panelky jen průlez křovím. No a za ním jsme měli možnost zjistit, že cyklo nevede po té červené, po které jsme to rvali my, ale po cestě, která se poněkud méně dramatičtěji vinula po úbočí... No, radši jsem se pébéčkovi klidila z cesty chichichi.
  • a jen jsme se našli, hned jsme zase zabloudili... Do třetice a naposled chichichi. Zkrátka jsme si ten vrchol pěkně celý objeli, ale na druhou stranu jsme zase měli víc panoramat chichichi.
  • pak už jsme přestali blbnout a drželi jsme se způsobně cesty až k Sans-Souci, kde sice nebylo nic, resp. byl tu zárodek opravovaného tisícročného altánku, ale bylo to místo, které působilo velmi uklidňujícím a příjemným dojmem. V minulosti to tady ale údajně žilo víc než bychom si dovedli představit, protože to bylo místo odpočinku honorace z blízkého i vzdáleného okolí. Ještě že stromy neumějí vyprávět chichichi.
  • sjezd do Iliašovců – sice polní cestou, ale byl to rychlý a pohodový sjezdík.
  • pak zase kousek nahoru po silnici a šup dolů do Smižan a do Spišské Nové Vsi a hurá do hospody na obídek. Teď jsme si ho všichni vysloveně zasloužili chichichi.
  • cestou ze Spišské Nové Vsi jsme si pro velký úspěch ještě jednou bloudli – ale zase jenom kousíček na kopeček. Pak už jsme se drželi žluté a dále cyklo až do Maši.
  • tady jsme se rozdělili – pébéčka už jeli s Vojtou nejkratší cestou zpět na Ranč a náš zbytek nejprve musel počkat, až opravím píchlé kolo. Oprava ale byla rychlá – foukla jsem do duše pěnu a jelo se dál.
  • za Spišskými Tomášovci jsme museli učinit zásadní rozhodnutí – jet kolem romské osady nebo ne. Ráno nám pan domácí doporučoval cestu kolem lesa za osadou, ale jeho slova k osadě „jestli to přežijete“ byla přece jenom trošku alarmující. Naše zvědavost ovšem byla silnější než ostražitost, a při hlasování nám zvědavým pomohlo, že se Láďa zdržel. A tak jsme jeli...
  • kousek před osadou jsme naposledy zastavili a hned se nás všudypřítomná cikáňata ptala, jestli nemáme „peňažky“. Tady byla poslední možnost otočit se a vrátit se, ale bylo rozhodnuto nevzdat to a pokračovat kolem osady. A tak jsme šlápli do pedálů a vyrazili jsme...
  • u osady jsem se pokusila zastavit a fotit, ale za zády se mi ozvalo „CO BLBNEŠ! JEĎ!“ Ostatně nezbylo mi nic jiného, protože ze vsi se vyřítili 3 psi – jak mi později ostatní sdělili, s úlevou sledovali, že se vrhali jen po mě chichichi. A také obyvatelé zbystřili naši přítomnost a začali vybíhat z domů... Za vesnicí ještě zbývalo projet kolem hřiště, kde aktuálně probíhal fotbalový „zápas“ a co čert nechtěl, zrovna se jim míč zakutálel pod moje kolo… Xakru… Ale nebylo to tak hrozné, jak jsem se obávala – míč jsem nepřejela a mladík mi pod kolo neskočil. Ufff...
  • pak už jsme byli na cestě k lesu. Ovšem furt jsme pádili jak o život a šlapali jsme ještě pěkný kus cesty, než jsme se odvážili zmírnit tempo a ohlédnout se.
  • tak takhle jsme projeli kolem jedné z posledních, ale údajně nejzaostalejší, romské osady na Slovensku. Nakonec jsme si ji vlastně ani moc neprohlédli, jen jsme s děsem v očích šlapali kolem a uháněli jsme k lesu. Ach jo... Až později jsme se dozvěděli, že není příliš radno se kolem vesnice motat. Obyvatelé jsou velmi problematičtí a opravdu nepřizpůsobiví a výhrady proti nim má i početné „italské“ obyvatelstvo okolních obcí, které se alespoň nějakým způsobem snaží začlenit do „normálního“ života. Místní úřady mají snahu osadu zrušit, protože je na okraji národního parku a obyvatelstvo nedbá na pořádek a hygienu kolem osady. Před Spišským Štvrtkom byly pro obyvatele romské osady vystavěny ubytovny, ale rómové si neustále vymýšlí důvody, proč se tam nemohou přestěhovat. Jediné, co dokázali, bylo, že byl po dokončení celý „tábor“ komplet vykraden – co šlo zpeněžit, bylo rozebráno. Navíc za těch asi 5 let, co se dohadují, se počet rómů v osadě téměř zdvojnásobil – z původních 500 obyvatel se nyní odhaduje více jak 1.000. Jo, je to zvláštní "národ", tihle rómové, a hlavně neřešitelný problém...
  • cesta kolem lesa do Podlesoku pak už byla fakt pohodová. Je velká škoda, že se kvůli romské osadě tahle cesta nedá zveřejnit a využívat jako ofiko turistickou.
  • no a večer jsme zagrilovali. Prostory tu k tomu byly, uhlí jsme si přivezli a sehnat něco na gril, to byla otázka chvilky. Musím říct, že velmi oblíbeným se stal Aniččin grilovaný hermelín. Ovšem až jako zákusek po steaku chichichi.
55 km

Úterý 2. července 2013 - Veľký Sokol (pěšky)

Jedna z nejdivočejších roklin Slovenského ráje.

Roklina se nachází v severozápadní části Slovenského ráje. Vrchol rokle se nachází na Glaci, roklina dále pokračuje rozsáhlou Rothovou roklí, přes Velký, Malý a Kaskádový vodopád až ke svému ústí do Velkej Bielej vody. To se nachází asi 2 kilometry jižně od Hrabušické pily. První průchod roklinou byl uskutečněn v roce 1898 M. Róthem s kolegy. Turistický chodník byl v rokli vyznačen v roce 1956 a přeznačen roku 1979. Úžina je zabezpečena pomocí dřevěných vodorovných žebříků a několika svislých kovových žebříků. Průchod je povolen pouze v jednom směru a to proti toku potoka vzhůru. Úžina není příliš navštěvována turisty kvůli své poměrně špatné dostupnosti.

opět nádhera, teploty se šplhaly nad 25° C.
Slovenský ráj - Veľký Sokol (pěšky)
  • dneska jsme se opět vydali do roklin Slovenského Ráje, jen Burajda s Burískem se rozhodli dělat chůvu Kubísovi. Burísek to od samého počátku omlouval závratěmi a Burajda prý už žebříků měla dost chichichi. Tak se aspoň s Kubísem vypravili na Spišský Hrad a prolezli ho dokonale.
  • my ostatní jsme tentokrát vyjeli auty, která jsme nechali na parkovišti u Pily. Odtud to byl k nástupnímu místu do Velkého Sokola necelý kiláček.
  • roklina je avizovaná jako jedna z nejdivočejších roklin Slovenského Ráje a musím říct, že byla rozhodně divočejší než Suchá Belá. Průchod byl z valné části možný pouze korytem potoka a cestu znesnadňovalo velké množství popadaných kmenů. A vodopády byly také, ale daly se celkem v pohodě zvládnout. A naštěstí až nahoře se Láďa zmínil o tom, že ne všechny šrouby se mu svojí kvalitou zamlouvaly chichichi.
  • podle mapy měl průchod trvat 2:30, ale opět nám trval o půl hodinky déleji.
  • cesta zpět po ČTZ byla ale úmorná – museli jsme přejít celý hřeben, který byl mnohem klikatější než roklina pod námi.
  • no a večer jsme s Janou a s Láďou zajeli do termálů ve Vrbově. Byla to asi půlhodinka cesty, ale stálo to za to. Krásně jsme si naše namožené svaly vyráchaly v bazénech s minerální vodou o teplotě 28 – 36° C.

Středa 3. července 2013 - Dobšinská ledová jeskyně (kolo)

zase bylo nádherně. Slunce pražilo celý den a teploty se držely kolem 25° C.
mapa
Dobšinská ledová jeskyně (z wiki)
  • dneska měla hlídačenku na Kubíse sama Anička, ale aby nepřišla o jeskyni, nabalili jsme jí do auta teplé oblečení s tím, že za námi dojede a vše přiveze. Plány hezké, ale časová koordinace byla slabší stránkou tohoto plánu – nicméně měli jsme dovolenou, tak nebylo kam spěchat chichichi.
  • první fáze cesty byl dokopec, a to teda hnusnej dokopec. Nejhorší ani tak nebylo cca 3 kilometrové stoupání, které bylo opravdu stoupání, ale vopruz byly vrcholové serpentýny. Byly nekonečné, po rozbitém asfaltu a pořád do velmi, a to velmi mírného dokopce, takže to moc nejelo. Bylo to takové to nejedu po rovině ani do kopce. Zkrátka hnus fialovej…
  • v sedle Kopanec se akorát cosi natáčelo, takže jsme se tu moc dlouho nezdržovali. Až večer jsme zjistili, že šlo o reportáž „nejkrásnější louka“ do hlavních zpráv TV Markíza a dokonce tam byl zachycen pébéčko a Jana (33- 36 vteřina reportáže) chichichi. Jo, někomu stačí vysápnout dokopec a je z něj hvězda chichichi.
  • ze sedla dolů a na parkoviště pod jeskyní to byla vysloveně pohodička. Krásný sjezdík a pak 2 km po hlavní silnici, která mě ale mile překvapila velmi mírným provozem. Resp. téměř žádným provozem, jestli se tedy to jedno nebo dvě auta za provoz vůbec dají prohlásit chichichi.
  • na parkovišti jsme se zase všichni sešli. Tedy všichni… Všichni až na Aničku s našimi věcmi… Sice dostala od Buríska echo, když jsme byli v sedle, ale než naložila sebe a Kubíse a než projela ty nekonečné serpentýny, tak to trvalo déleji, než si kdokoli z nás dokázal představit.
  • no nic, bylo jasné, že prohlídku ve dvanáct budeme muset odložit, a tak jsme zasedli na terase místní estancie a dali jsme obídek. Za hoďku bude další prohlídka a tu už stíháme…
  • musím říct, že bryndzové halušky tady teda měli výborné. A domácí!!! Žádný polotovar. Káva a pivo také dobré, takže nám nakonec nic nechybělo.
  • na prohlídku v jednu se Anička dostavila už s dostatečným časovým předstihem, takže jsme k jeskyni nemuseli utíkat, ale v poklidu jsme si mohli ten necelý kiláček do kopce ke vstupu dojít, v klídku koupit vstupenky, přečíst si něco málo o historii a objevení jeskyně a hlavně se obléci!!!
  • mě osobně se jeskyně moc líbila. Prvně v životě jsem vlastně byla v ledovcové jeskyni a bylo se na co dívat. Je zajímavé, že 50 metrů pod zemí může vzniknout takovéhle ledové království.
  • no a z jeskyně jsme to zase vzali stejnou cestou zpět. Dokopec na sedlo překvapivě nebyl ze strany od jeskyně tak hrozný jako z naší strany. Byl kratší a byl tu lepší asfalt.
  • no a několikakilometrový sjezd na Ranč, ten neměl chybku. Teda vlastně měl – bolely mě ruce od brzd chichichi.
  • pébéčko se rozhodl být tentokrát za bikera a od jeskyně to vzal po zelené. Do sedla to docela šlo, ale ze sedla byla cesta plná polomů, tak holt musel po silnici jako ostatní.
  • večer jsme zase jeli do termálů ve Vrbově – jo, péče o tělo musí být, né že né. A tentokrát s námi jeli i Burísci a myslím, že rozhodně nelitovali chichichi.
cca 45 km

Čtvrtek 4. července 2013 - Prielom Hornádu (pěšky)

Nejdelší soutěska ve Slovenském ráji.

Řeka Hornád vtéká do soutěsky v Hrdlu Hornádu dva kilometry jižně od obce Hrabušice, kilometr východně od turistického centra Podlesok. Řeka ve skutečnosti soutěsku opouští až u Smižanské Maši kilometr jihozápadně od obce Smižany, Prielom Hornádu se však nazývá pouze úsek mezi Hrdlem Hornádu a ústím Bieleho potoka nedaleko Čingova.
Soutěska je jako jediná ve Slovenském ráji průchozí obousměrně. Nevede vzhůru proti toku potoka jako většina ostatních, ale vodorovně nad korytem řeky. Rokle je zabezpečena vodorovnými žebříky a stupačkami.

Stupačky zabezpečující průchod roklí
  • Hrdlo Hornádu (0 minut, most přes řeku)
  • průchod úseky se stupačkami a po stezce podél řeky
  • Kláštorská roklina - ústí (1 hodina, připojení se Kláštorské rokle, lanová lávka přes řeku)
  • průchod několika krátkými úseky se stupačkami a po stezce vysoko ve srázu nad Hornádem
  • Letanovský mlýn (2 hodiny, Kartuziánský most přes řeku, cesta do obce Letanovce)
  • průchod dlouhou sérií stupaček a po stezce podél řeky
  • Biely potok - ústí (3 hodiny, připojení se Tomášovskej Belej)
    Zde končí úsek zvaný 'Prielom Hornádu, rokle však dál pokračuje
  • cesta po zpevněné cestě u řeky
  • Čingov (3 hodiny, 30 minut, turistické centrum)
  • cesta podél řeky na Brněnské louce přechod přes řeku a průchod kolem hráze Smižanské Maši
  • Smižany (4 hodiny, 0,5 km před řeka opouští soutěsku)
Rovnoběžně se soutěskou vede lesem po hřebeni turistická značená cesta.

už je to trošku nuda, ale opět horko, slunečno a teploty kolem 25°C.
mapa
  • dneska jsme zase nechali kola doma a vydali jsme se opět pěšky. Tentokrát jsme vybrali Prielom Hornádu.
  • ráno jsme za pomoci Buríska převezli naše a pébéčkovic auto do Čingova – cíle naší dnešní cesty.
  • cestou zpět mě s pb pak Burísek vysadil v Podlesoku, kde jsme počkali na ostatní účastníky výpravy.
  • o Kubíse se dneska dělili Burísci s Andulínou – Burísci ho vyvezli na Kláštorisko, kde si ho pak převzala Anička. Jo, malé děti jsou holt občas jak štafetový kolík. Jen si nejsem jista, jestli zrovna vyhrává ten, kdo ho drží chichichi.
  • Prielom Hornádu je v celku pohodová cesta. Nejsou tu klasické žebříky přes vodopády, ale závratě si přesto užijí na různých skalních přechodech po železných roštech.
  • u Kláštorské rokle se s námi rozloučila Anička, která musela na Kláštorisko převzít si Kubíse. No a my pokračovali podél hornádu dál…
  • Letanovský mlýn – ten nám ukázal dvě tváře. Pozitivní bylo, že tady bylo občerstvení, takže jsme mohli doplnit tekutiny. A že jsem to teda aspoň já osobně potřebovala. Byla jsem od rána jak přeražená a vody jsem sebou moc neměla. Nalila jsem tady do sebe skoro litr vody, nějaký ionťák plný carbohydrátů a bůh ví čeho všeho, kterého bych se normálně ani nedotkla, a samozřejmě kafe. Jo a navrh ještě kávenky – ty bych taky normálně nepozřela chichichi.
  • negativní stránkou pak bylo, že nás hned za osadou dohonili dva cikánští kluci a jestli nemáme peňažky nebo něco k jídlu a že budou dělat průvodce a že nás dovedou na Tomášovský výhlad a… Zkrátka otravovali a otravovali a otravovali. Jana na ně byla docela drsná a hnala je pryč, ale já jsem se s nimi dohodla, že dostanou mrkev – a že se teda o mrkev s nikým nedělím!!! – a dají pokoj. „Obchod“ byl uzavřen, ale v tu chvíli začala být Jana drsná i na mě – cikány hnala na jednu stranu a mě na druhou stranu chichichi. Nakonec jsem jim mrkev dala a fakt zmizli. Naštěstí, protože jinak nevím, nevím, ale asi by nás Jana roztrhla všechny chichichi.
  • zbytek cesty už byl pohodový. Musím říct, že průchod údolím Hornádu byla nádhera. Původně se mi sem moc nechtělo, protože první část po Kláštorskou rokli už jsem znala, ale nakonec jsem velmi ráda, že jsem se nechala zlákat ostatními a šla jsem a prošla jsem to celé.
  • na konci trasy Prielom Hornádu jsme to vzali po zelené na Tomášovský výhľad. Teda v první fázi to byl hnusnej dokopec – bez jakýchkoli oklik šla stezka přímo kolmo přes vrstevnice. A že tady teda byly nahuštěné, jen co je pravda. Ale na výhľad jsme se nakonec vysápali.
  • výhľad nás ale nakonec tak nějak zklamal. Na fotkách vypadal velmi impozantně, ale v reálu z něj vlastně nebylo nic vidět. Člověk koukal do zelených korun okolních lesů, takže panoramata nic moc a stromy skrývaly i Hornád hluboko pod námi. Ale jo, aspoň víme, jaké to tady je, kdyby se o této vyhlídce někdy někdo zmínil.
  • do Čingova k autu už to byla klasická návratová cesta – nejprve po modré, pak po žluté, furt a pořád dolů z kopce.
  • no a co večer?!? Co by, zase jsme zagrilovali chichichi.
cca 15 km

Pátek 5. července 2013 - volný den chichichi

stejně jako uplynulé dny - nádherně teplo a slunečno
Dneska byl volný den, takže každý si zvolil vlastní program:
  • Burísci + Anička s Kubísem jeli zubačkou na Štrbské Pleso a ve dvě nám Aničku vyhodili v Popradu u Aquacentra.
  • Pébéčka jela do Spišské Nové Vsi do ZOO a pak já už nevím kam. Na noc pak odjeli zpět domů.
  • Láďa jako jediný zůstal věrný kolu a vydal se kolem Slovenského ráje. Trasa částečně kopírovala i tzv. Gotickou cestou. Ve Spišské Nové Vsi jsme ho vyložily z auta a dál jel po svých po trase – Spišská Nová Ves – Novoveská Huta – sedlo Grajnár (trošku stoupáníčko do 1.023,2 m n.m.) – Mlynky – Palcmanská Maša – Stratená – Vernár - Hranovnica – Spišský Štiavnik (což je tak hustě osídlená romská vesnice, že je všude kolem silnice černo) – Betlanovce - Ranč. Dalomu to asi 70 km a konečně se trošku projel na kole chichichi.
  • No a já s Janou jsme
    • nejprve zajely do Spišské Nové Vsi do sportu, protože si Jana chtěla koupit mikinu. Nějak jsme ale zapomněly, že je svátek Cyrila a Metoděje a obchody byly zavřené…
    • dalším cílem byla ZOO a ta už zavřená nebyla…
    • dalším cílem byl Spišský Hrad, ale tady jsme dojely jen na parkoviště pod něj. Moje tělesná schránka dneska vykazovala silný stupeň opotřebení, a když jsem viděla, že bych se musela vysápnout kus do kopce, udělalo se mi nedobře. Božemůj, ta moje fyzička je fakt v háji…
    • Spišský Hrad jsme tak vyměnily za Levoču – tady se sice také muselo chodit, ale historické centrum bylo pěkně po rovince. Musím říct, že tohle město tedy rozhodně stojí za návštěvu.
    • no a pak už jsme se pomalu sunuly do Popradu k Aquacentru, kde jsme ve dvě odpoledne měly sraz s Aničkou a šly jsme… – no kam asi, když jsme byly u Aquaparku chichichi.
    • tři hodinky koupání, saunění, tobogánů a vířivek byly parádní. Jana S Aničkou skoro neslezly z tobogánů, ale mě nejvíc zaujala v saunovém světě sněhová jeskyně. V podstatě si člověk vlezl do "mrazáku", ale po sauně to bylo velmi příjemné ochlazení. Pro mě to bylo příjemnější než vlézt do studeného bazénu.
  • večer na Ranči jsme ještě trošku zagrilovali, ale dlouho jsme neseděli. Přece jenom jsme museli také trošku balit chichichi.

Sobota 6. července 2013

Podlesok → domecek

Týden utekl jako voda a náš pobyt ve Slovenském ráji byl u konce. Bydlení se tentokrát podařilo vybrat suprově – Ranč stál stranou od silnice a celý jsme ho měli jen pro sebe, takže pohoda a klídek. No a samotný Slovenský ráj je zárukou kvality, a když k nám tomu ještě vyšlo slunečné počasí bez jediného mráčku…

Díky všem za příjemnou společnost a uvidíme, jestli zase něco společného vymyslíme chichichi.